בדיקת מערכות ביוב, ניקוז ואינסטלציה באישור איכלוס

בדיקות אינסטלציה לצורך קבלת טופס 4

כאשר קבלן מסיים לבנות בניין, האם הוא יכול באופן אוטומטי לאכלס את הבניין?
אסור לקבלן לפי החוק לאכלס את הבניין לפני שהוא מקבל טופס אישור מיוחד לאכלוס. (טופס 4). לשם כך, על הבניין לעבור מבחני איכות שונים. אחת מהבדיקות הנדרשות לקבלת טופס 4, היא בדיקה של מערכות האינסטלציה, הניקוז והביוב של הבניין.

מדוע יש צורך לבצע בדיקות אינסטלציה מקיפות לקבלת טופס 4?

לצערנו, לא תמיד עובדים הקבלנים בצורה מקצועית. לפעמים האינסטלטורים שמתקינים את צנרת הביוב מבצעים התקנה לא איכותית וטובה של הצינורות.
אין זה הוגן לאכלס בניין חדש בדיירים כאשר תשתיות המים והביוב לקויים.
לשם כך, המדינה מחייבת את הקבלן לבצע בדיקות תקינות. גוף מוסמך מטעם המדינה עובר על תוצאות בדיקות תקינות האינסטלציה, ומחליט האם אפשר לאשר ולהוציא טופס 4.
במידה ומתגלים ליקויים, על הקבלן לתקנם. עד שיותקנו כל הליקויים, הקבלן לא יכול לאכלס את הבניין בדיירים.

בשביל קבלת טופס 4 יש צורך בצילום קווי הביוב

אחת מהפרוצדורות הנדרשות לצורך קבלת טופס 4, היא צילום מקצועי של קווי הביוב. חשוב שהצילום יראה שהצנרת תקינה היטב, וקווי הביוב נקיים משאריות בטון. הדרך הטובה ביותר לצלם קווי ביוב היא באמצעות החדרת רובוט צילום לתוך בור הביוב. חלק מהליך הוצאת טופס 4 כולל גם צילום מרזבים.

מדוע חשוב לנקות קווי ביוב לצורך הוצאת טופס 4?

בשביל הוצאת טופס 4 לא מספיק לצלם קווי ביוב. לאחר סיום בניית בניין חדש, יכולים לחדור אל קווי צנרת הביוב שאריות בטון. לכן, יש צורך לשטוף ולנקות היטב את צינורות הביוב באמצעות לחץ מים גבוה. לפעמים, יהיה צורך להשתמש ברובוטים מיוחדים המסירים את שאריות הבטון מקווי הביוב. ישנן טכניקות נוספות באמצעותן אפשר לפתוח סתימות שנוצרו בביוב, כמו פיזור אבקת חומר ממיס לתוך בור הביוב. אולם גם אם הצילומים מראים שקווי הביוב נקיים לגמרי, עדיין חובה על הקבלן לבצע שטיפה של צנרת הביוב בלחץ מים גבוה, על מנת שיוכל לקבל טופס 4.

בדיקה של מערכת ניקוז המים.

בבניין יש כמה סוגי מערכות מים. יש את מערכת הביוב. יש את מערכת ניקוז מי הגשמים, ויש את מערכת מי השתייה של הבניין. כל המערכות צריכות להיות תקינות בבדיקות, על מנת שהבניין יקבל טופס 4. ולכן, על הקבלן לבצע תקינות של מערכת ניקוז המים, הכוללת בדיקה של תקינות המרזב. הבדיקה כוללת החדרת רובוט צילום לתוך המרזב. אילו תקלות יכולות להיות במרזב? התקלות הנפוצות ביותר במרזבים הן סתימות. לפעמים החיבורים של המרזב רופפים ויש לתקנם.
איך משחררים סתימה במרזב? הדרך הטובה ביותר לשחרר סתימות במרזבים, היא להזרים אליהם מים בלחץ גבוה.

בדיקת מערכת למניעת זרם מים חוזר.

בבניינים חדשים הקבלן מחויב להתקין מערכת מיוחדת למניעת זרם מים חוזר. אולם על מנת להוציא טופס 4, על הקבלן לבצע בדיקה המוודאת שהמערכת עובדת בצורה תקינה.

איך הקבלן יכול לחסוך זמן וכסף בהכנת טופס 4?

הדרך הטובה ביותר בשביל הקבלן לקבל את אישורי האינסטלציה הנדרשים לצורך הכנת טופס 4, היא לשכור חברה מקצועית שתבצע את כל בדיקות האינסטלציה, ותוציא את כל האישורים הנדרשים. הקבלן יכול להתבלבל בקלות מכמות הבדיקות הנדרשת. חברה מקצועית מכינה לקבלן הצעת מחיר מפורטת הכוללת את כל הבדיקות הנדרשות.

הקבלן מקבל מהחברה דו"ח מפורט של תוצאות הבדיקות, ורשימת ליקויים לתיקון במידה ונמצאו. בדרך כלל, החברה תתקן את הליקויים הנדרשים באינסטלציה במחיר מוזל, ותבצע בדיקות אינסטלציה חוזרות בדברים בהם היה ליקוי. כך נמשך התהליך עד לתקינות מלאה של כל הבדיקות הנדרשות לצורך הוצאת טופס 4.

מקרה שהיה…

קבלן ביצע פרוייקט של פינוי בינוי בעיר תל אביב ולאחר סיום הבנייה נמצא כי באחד מקווי הביוב הייתה סתימה שנגרמה כתוצאה מפסולת בניין שנתקעה בקווי הביוב, כמובן שהבדיקות שמתבצעות לצורך קבלת טופס 4 לא עברו בהצלחה ולכן הזמין הקבלן מאקסטרה ביובית שירות של ביובית בתל אביב שפתרה לו את הבעיה בזריזות ומקצועיות!

איך נקבעים מחירי הבדיקות האינסטלציה הנדרשות לצורך הוצאת טופס 4?

מחירי בדיקות האינסטלציה נקבעים לפי כמות וסוג הבדיקות הנדרשות, ולפי גודל הבניין ומספר הקומות. ככל שהבניין גדול יותר, כך מחירי הבדיקות יקרים יותר. עלות סטנדרטית של צילום מערכת הביוב של בניין בן 8 קומות, נעה בין 1500- 2000 ₪ שטיפה של קווי הביוב באמצעות לחץ מים גבוה, עולה בין 1500-2000 ₪. הדרך הטובה ביותר בשביל הקבלן לחסוך בהוצאות הנדרשות על מנת לקבל טופס 4, היא לבצע את כל הבדיקות הנדרשות דרך חברת ביובית אחת מקצועית ביותר.

שיתוף

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email

אולי יעניין אותך גם

Call Now Button