הדברים העיקריים שצריך לדעת לגבי צילום קווי ביוב

מה שצריך לדעת על צילום קווי ביוב

אף אחד מאתנו לא אוהב סתימות ביוב. אולם כדי לשחרר את הסתימה, יש צורך לגלות את הגורמים לה.

פעמים רבות, גילוי הבעיה יעשה באמצעות החדרת מצלמה אל תוך צנרת הביוב. ישנם סוגים שונים של מצלמות ביוב.

המשותף לכל הסוגים הוא שהן עמידות נגד מים ויש להם יכולות מופעלות לעבוד תחת תנאים קשים על מנת לאתר את מקור הנזילה שלכם ולהביא לטיפולה.

ישנו שירות נפלא בעולם של ביוביות ואינסטלטורים שנקרא צילום קווי ביוב וכל מטרתו היא איתור מקדים של הנזילה, בעצם עוד הרבה לפני דרכי הטיפול בה.

סוגי מצלמות ביוב עם סיבים אופטיים

מצלמות הביוב שהשימוש בהן נפוץ ביותר, הן מצלמות עם סיבים אופטיים. מצלמות אלו נותנות תמונה חיה של הנעשה בבור הביוב, ומאידך עלותן לא יקרה מדי. מצלמות אלו יעילות כדי לגלות חיבורים רופפים או סדקים בצנרת. את מצלמות סיב האופטי מחדירים לתוך צנרת הביוב.

מצלמת הביוב המתקדמת ביותר- מצלמת 360 מעלות

מצלמות הביוב המתקדמות ביותר הם מצלמות 360. במצלמות אלו, רואים בצורה צבעונית וברורה מה קורה בתוך הביוב. מצלמות אלו מסייעות לגלות שורשים בתוך הצנרת.

מתי תצטרכו לצלם קווי ביוב?

לא בכל סתימת ביוב יש צורך לבצע צילום. אולם ישנם מקרים בהם יש צורך להחדיר מצלמה לתוך צנרת הביוב כדי לדעת את הסיבה לסתימה, ולתכנן את דרך הטיפול. מהם המקרים הנפוצים ביותר בהם יש צורך בצילום ביוב?

  • איתור שורשים בתוך צנרת הביוב- פעמים רבות הסתימה נובעת מסתימה של חלק מהצינור על ידי שורשים של עץ. כדי לאתר את המיקום המדויק של השורשים מחדירים לצינור הביוב מצלמה. איתור המיקום חשוב מאוד בשביל ניסור של השורשים.
  • חיבורים רופפים בצנרת הביוב- כאשר יש בתוך האדמה 2 צינורות ביוב שלא מחוברים ביניהם טוב, אי אפשר לראות זאת מבחוץ. אולם מהחיבור הרופף נוצר נזק של נזילה פנימית. ולכן, יש צורך לאתר את מיקום החיבור הרופף. במקרים אלו, יהיה צורך לחפור ולפתוח את האדמה מעל הצנרת, ולחזק את החיבורים הרופפים.
  • רוצים לקנות דירה יד שנייה? אם אתם רוכשים דירה יד שנייה ורוצים לחסוך עוגמת נפש- מומלץ לכם לבצע צילום של קווי ביוב. לפעמים מגלים הרוכשים המתעניינים בעיות קשות בצנרת, שעלות תיקונם מפחיתה מאוד ואף מבטלת את הכדאיות של העסקה, אך זאת מומלץ רק בדירות ישנות מאד ואם קיים חשש לסתימות במערכת הביוב.
  • מיפוי של מערכת ביוב- לפעמים, הורסים בית ישן ובונים במקומו בניין חדש. אולם לא תמיד שמים לב לבור הביוב הישן של הבית ההרוס, וחופרים בור ביוב חדש. אולם עדיין יש חיבור של מערכת הביוב לבור הישן. ובסוף, נוצרות סתימות ביוב, כי הבור הישן מתמלא באדמה. ולכן, כאשר אינסטלטורים מטפלים בהצפות ביוב בבניינים חדשים ולא מוצאים פסולת כמו ניילון ומגבונים, הם יבצעו צילום של תשתית הביוב כדי לאתר בור ביוב ישן וסמוי.

שיתוף

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email

אולי יעניין אותך גם

Call Now Button