איך מסירים שורשים בצנרת הביוב?

איך מסירים שורשים בצנרת הביוב

אחד מהסיוטים של וועדי הבתים, הוא חדירת שורשים לצנרת הביוב.
לא תמיד מודע וועד בית לשורשים שהולכים וצומחים בתוך צנרת הביוב. עד שיום אחד יש סתימה גדולה בבור הביוב. ואז נאלץ וועד הבית להזמין רכב ביובית ושירות אינסטלטור.
בצילום הביוב מתגלה שחדרו שורשים לבור. מה עושים במצב זה?
כמובן, אסור להסתפק רק בפעולה הטכנית של הסרת השורשים מהצנרת. צריך לזכור שפעולת חיתוך השורשים מעודדת צמיחה חוזרת שלהם שוב ושוב.

איך ומדוע חודרים השורשים אל צנרת הביוב?

שורשי העץ צומחים כלפי מטה ובאלכסון. איך מצליחים השורשים להיכנס ולחדור אל תוך הצינור?
לרוב דרך סדקים שיש בצנרת. אולם לפעמים השורשים חזקים מאוד וחדים, ומצליחים לסדוק בעצמם את צנרת הביוב. ככל שהשורשים גדלים יותר בצנרת, כך נוצר יותר נזק לצינורות ולבור הביוב. במצב זה, צריך אמצעי חזק שימנע שוב מהשורשים לצמוח לתוך הביוב. צריך לזכור שמאוד מומלץ להשתמש בשיטת טיפול שלא דורשת הוצאת צינורות ביוב מהאדמה.

מדוע חודרים השורשים אל בור הביוב? שורש באדמה מחפש מקור מים ממנו הוא ניזון. השורשים אינם מבדילים בין מי ביוב לבין מים רגילים. פעמים רבות מי הביוב מכילים מינרלים שונים המזינים את הצמחים. ולכן, צנרת הביוב משמשת כמצע גידול שטוב עבור השורשים, אך לא עבור הדיירים של הבית או הבניין שסובלים מסתימת הביוב.

על מנת לעצור את הסתימה יש צורך בהזמנת שירות של פתיחת סתימות שנגרמות כתוצאה משורשים בביוב, העבודה מתבצעת ע"י נותני שירות של ביובית.

חיתוך שורשים מצנרת באמצעות רובוט

הדרך הטובה ביותר לחתוך את השורשים הנמצאים בצנרת הביוב, היא באמצעות רובוט מיוחד שמתחבר אל ראש צינור הביוב. הרובוט חותך במקצועיות את שורשי העץ. בסיום פעולת החיתוך, יש לבצע שטיפה של צנרת הביוב בלחץ מים. כך אנו מוודאים שהסרנו את כל השאריות של שורשי העץ מצנרת הביוב. מדוע חשוב לשטוף היטב את הצינורות משאריות השורשים? משום שלשורש העץ יש תכונה מיוחדת. השורש ימשיך לצמוח גם אם חתכו אותו. כלומר, חתיכה של שורש קטן שנשארה בתוך צינור ביוב לאחר החיתוך, יכולה להמשיך ולצמוח בתוך הצנרת. לכן, חשוב לאחר חיתוך השורשים לשטוף היטב את הצינור באמצעות שטיפה בלחץ מים.

איך מונעים מהשורשים לצמוח שוב בצנרת הביוב?

הפעולה של חיתוך השורשים וניקוי הצנרת אינה מספיקה כדי לפתור את הבעיה. הדרך הטובה ביותר למנוע הישנות של הבעיה, היא לפזר חומר קוטל שורשים בצנרת הביוב. חומר איכותי גורם לכך ששורשי הביוב לא יוכלו לחדור ולצמוח בתוך צנרת הביוב. חשוב להזמין אינסטלטור שמשתמש בחומר קוטל שורשים שלא מזיק לסביבה. לא צריך לחכות לחדירת שורשים לצנרת. מומלץ לפזר את החומר הקוטל בתוך צנרת הביוב לתדירות של פעם בשנה וזאת מזמינים ע"י שירות של ביובית לרוב.

מתכננים הקמת גינה? כדאי שתתייעצו עם אינסטלטור!

מה הקשר בין המקצועות גנן ואינסטלטור. כאשר אנחנו מתכננים עיצוב גינה, אנחנו לא חושבים שצריך להתחשב באינסטלציה. אולם חוסר ידע זה עלול לעלות לנו במחיר יקר של הזמנת אינסטלטור ושירותי ביובית פעמים רבות בגלל בעיות שנוצרו בצנרת עקב חדירת שורשים. לכן, מומלץ מאוד להתייעץ עם אינסטלטור באילו מקומות לשתול את הצמחים והעצים, באופן בו לא יחדרו אל בור הביוב.

 

שיתוף

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email

אולי יעניין אותך גם

Call Now Button