דברים שבעלי מוסכים ומסעדנים צריכים לדעת על פינוי שמן משומש

דברים שבעלי מוסכים ומסעדנים צריכים לדעת על פינוי שמן משומש

טיגנתם חביתה טעימה? מה עשיתם עם שאריות השמן? כנראה ששפכתם אל הכיור, זה מה שרוב האנשים נוהגים לעשות בביתם הפרטי.
ומה אתם חושבים שקורה לשאריות השמן לאחר השימוש? הנוזל השומני יורד מהכיור אל צינור הביוב. משם השמן זורם לתוך מערכת הביוב.
אולם מה קורה בסוף למים המלוכלכים? פסולת השמן תגיע ביחד עם מי הביוב למתקני השפכים הרגילים. הם אינם מיועדים לסינון שמנים, ואף עלולים ברוב המקרים ובשפיכת כמות שמן גדולה לסתימה במערכות הביוב הפרטיות.
לשם כך, הוקמו מתקני טיהור אחרים בארץ.

לאן מגיעים מי הביוב?

מדינת ישראל אינה מעוניינת לזהם את הים התיכון ומאגרי המים. כמו כן, מדינת ישראל מעוניינת לחסוך בשימוש במים, ולכן, מדינת ישראל ממחזרת מי ביוב באמצעות מתקני טיהור שפכים, ומפנה מים ממוחזרים אלו לשימוש בחקלאות. ולכן, כל המים שמוזרמים באסלה, בכיור ובבורות הביוב בבניינים וברחובות, מגיעים אל מתקן טיהור מי השפכים המקומי.

מה קורה כאשר שאריות השמן מגיעים אל מתקן טיהור השפכים?

מתקני טיהור השפכים בישראל מסוגלים להתמודד עם כמות קטנה של שמנים. אולם מתקנים אלו לא מסוגלים להתמודד מול כמות גדולה מדי של פסולת שמן. צריך לזכור, ששמן צף מעל מים. הצפה של נוזלים שומניים במכוני הטיהור יכולה לגרום נזק עצום למכונות. ולכן, הוקמו מתקנים ייחודים המיועדים לפינוי שמנים.

מדוע מסוכן להוביל שמן של מוסכים במי הביוב?

יש הבדל גדול בין פסולת שמן ששימשה לטיגון ובישול במסעדה, לבין פסולת שמן ששימשה עבור מכוניות. פסולת שמן היוצאת ממוסכים, מכילה רעלים. ולכן, מאוד לא מומלץ ששמן זה יתערבב במי הביוב, ויוזרם אל שדות חקלאיים. ולכן, הקימה מדינת ישראל מתקני שפכים ייחודים המיועדים לפסולת רעילה זו.

איך מונעים מהשמן להגיע אל מי הביוב?

כדי למנוע נזק סביבתי, החוק קובע שעל בעלי מסעדות ובעלי מוסך לחפור בור שומן, או להתקין מפריד שומנים. הבור בנוי בצורה מיוחדת שמפרידה את נוזלי הביוב של העסק. מי הביוב הרגילים ממשיכים לזרום הלאה. אולם הנוזלים השומניים שוקעים בתוך בור השמנים. שם הם מתקשים, עד שמזמינים שירות ריקון של בור השומן אל תוך מכלית מיוחדת או בקיצור שירות הנקרא שאיבת בורות שומן, בשם המקצועי יותר.

את הפסולת השומנים מרוקנים מדי כמה חודשים באמצעות הזמנת רכב ביובית. לעיתים בור השומן יהיה במפלס עם תקרה נמוכה, ואז יהיה צורך להזמין רכב ביובית נמוכה. עלות הזמנת השירות תהיה לפי כמות השמנים שיש לשאוב, ולפי סוג רכב הביובית שיש להזמין. כמובן, לאחר שאיבת השמן מהבור, מומלץ לבצע ניקוי של הבור באמצעות שטיפה בלחץ מים.

איך בוחרים חברת ביובית להובלת שמן מושמש?

לא כל אינסטלטור שמחזיק ברכב ביובית, יכול להוביל שמן משומש. לשם כך, יש להוציא אישורים מיוחדים. לכן, כאשר אתם בוחרים בחברת ביובית לצורך הובלת שמן משומש, עליכם לוודא שיש בידי חברת הביובית אישורים אלו. עליכם לבחור בחברת ביובית מקצועית עם ניסיון בתחום.

שיתוף

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email

אולי יעניין אותך גם

Call Now Button